fuzje i przejęcia INWESTOR lokale gastronomiczne restauracje Sfinks nowe lokale Sfinks Polska Sfinks prognozy Sfinks restauracje strategia biznesowa sylwester cacek

Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci

Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci
Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, zapowiada kontynuację strategii przejęć zarówno lokali dających szansę na budowę sieci, jak i pojedynczych, o ile mają szczególne znaczenie dla lokalnego rynku. W kręgu zainteresowań spółki znajdują się m.in. marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Jak zapowiada Sylwester Cacek, prezes zarządu, sprzedaż w trzecim kwartale powinna utrzymać tempo wzrostu z I półrocza, gdy przychody gastronomiczne wzrosły o 8,1

Data publikacji: 2016-08-11, 06:30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci
Kategoria: INWESTOR, , Sfinks Polska, Sfinks restauracje, Sfinks prognozy, Sfinks nowe lokale, strategia biznesowa, fuzje i przejęcia, sylwester cacek, restauracje, lokale gastronomiczne

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, zapowiada kontynuację strategii przejęć zarówno lokali dających szansę na budowę sieci, jak i pojedynczych, o ile mają szczególne znaczenie dla lokalnego rynku. W kręgu zainteresowań spółki znajdują się m.in. marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Jak zapowiada Sylwester Cacek, prezes zarządu, sprzedaż w trzecim kwartale powinna utrzymać tempo wzrostu z I półrocza, gdy przychody gastronomiczne wzrosły o 8,1 proc.

Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, zapowiada kontynuację strategii przejęć zarówno lokali dających szansę na budowę sieci, jak i pojedynczych, o ile mają szczególne znaczenie dla lokalnego rynku. W kręgu zainteresowań spółki znajdują się m.in. marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Jak zapowiada Sylwester Cacek, prezes zarządu, sprzedaż w trzecim kwartale powinna utrzymać tempo wzrostu z I półrocza, gdy przychody gastronomiczne wzrosły o 8,1 proc.

– Interesują nas marki, które można rozwijać w sieci oraz restauracje o dużym potencjale, kultowe, gdzie nasza rola polega w zasadzie tylko na wspomaganiu tradycji i pomocy ekonomiczniej, ale niekoniecznie już bardzo mocnym angażowaniu się w rozwój sieci – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor strategię ewentualnych przejęć Sylwester Cacek, prezes zarządu w spółce Sfinks Polska. – Zatem naszym celem mogą być zarówno restauracje kultowe, odwiedzane przez wiele osób, jak i koncepty mające na tyle dopracowany know-how, żebyśmy mogli go rozwijać.

A to już wiesz?  Cloud Technologies chce przyciągnąć młodych innowatorów do swojego parku technologicznego. Rozwijane tu pomysły mają znaleźć zastosowanie komercyjne

Pierwsze półrocze dla tej czołowej spółki gastronomicznej było, jak ocenia Sylwester Cacek, bardzo pracowite. Przedsiębiorstwo jest także zadowolone z opartej o cząstkowe dane prognozy wyników finansowych trzeciego kwartału. Okres ten jednak w firmie obejmuje miesiące od czerwca do sierpnia, a raport zostanie zaprezentowany 17 października. W pierwszym półroczu (od grudnia ubiegłego roku do maja br.) skonsolidowane przychody Grupy Sfinks wyniosły 91,2 mln zł, a zysk netto – 6,4 mln zł. Wartość przychodów gastronomicznych wyniosła 93,7 mln zł, o 8,1 proc. więcej niż w I połowie 2015 r.

– W pierwszym półroczu z jednej strony mieliśmy dużo prac niewymiernych, z drugiej wspieraliśmy, oczywiście, rozwój sieci sprzedaży – precyzuje prezes Sylwester Cacek. – Pod kątem przychodów było całkiem nieźle, jeżeli uwzględnimy, że w kilku restauracjach mieliśmy generalne remonty i przez jakiś czas nie mogły one sprzedawać. W takich warunkach wzrost sprzedaży rok do roku o ponad osiem proc. jest bardzo dobrym wynikiem. Trend ten jest kontynuowany.

W ramach przeprowadzonej w listopadzie 2015 roku prywatnej subskrypcji akcji serii N Sfinks Polska wyemitował 3,5 mln papierów po 3,7 zł za sztukę, pozyskując w ten sposób łącznie 12,95 mln zł. Było to około 10 proc. walorów spółki.

– Nowej emisji na razie nie przewidujemy –  informuje prezes Sylwester Cacek. – Udało nam się w końcu zatwierdzić prospekt listopadowej. Mogę tylko przeprosić akcjonariuszy, że tak długo to trwało, ale dokument powstawał w bardzo burzliwym okresie, a prospekt musieliśmy dostosować do nowych regulacji, które miały wejść w życie już po jego publikacji. Na szczęście mamy to już za sobą i złożyliśmy wniosek o dopuszczenie akcji do giełdowego obrotu.

Pod koniec maja br. Rada Nadzorcza przedsiębiorstwa zaakceptowała plany zarządu związane z ewentualną akwizycją marek gastronomicznych Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Nieco wcześniej spółka odstąpiła od negocjacji w sprawie nabycia większościowego pakietu akcji spółki Premium Food Restaurants (restauracje 77 sushi).

A to już wiesz?  Grupa ROBYG w I półroczu zakontraktowała sprzedaż ponad 1,1 tys. nowych mieszkań. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej

– Rozmawiamy o przejęciach brandu, bardziej know-how i marek niż samych firm – precyzuje Sylwester Cacek. – Natomiast rozmowy są w trakcie i na razie nie potrafię powiedzieć, czy dojdziemy do porozumienia, czy nie. Z tego rodzaju planami jest tak jak w zeszłych latach, cały czas śledzimy rynek i obserwujemy, co się dzieje. Natomiast, żeby doszło do transakcji, chcieć musi dwoje na raz. O żadnych konkretach nie mogę dzisiaj powiedzieć.

Pojawiają się w spółce również propozycje, jak twierdzi Sylwester Cacek, przejęcia kultowych, ale pojedynczych restauracji. W I półroczu w ten sposób w grupie znalazł się Pub Bolek z Pola Mokotowskiego. Jak mówi, sygnały o podobnych lokalach do przejęcia napływają do firmy z całej Polski.

– To działalność dla nas bardzo ważna, podtrzymująca historię, tradycję, dająca pracownikom szansę odnalezienia się w trochę innych lokalach – wyjaśnia Sylwester Cacek. – Ale taka aktywność nie jest kluczowa dla naszego rozwoju. Pochodzimy więc do niej ostrożnie.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci INWESTOR, Sfinks Polska, Sfinks restauracje, Sfinks prognozy, Sfinks nowe lokale, strategia biznesowa, fuzje i przejęcia, sylwester cacek, restauracje, lokale gastronomiczne- Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, zapowiada kontynuację strategii przejęć zarówno lokali dających szansę na budowę sieci, jak i pojedynczych, o ile mają szczególne znaczenie dla lokalnego rynku. W kręgu zainteresowań spółki znajdują się m.in. marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Jak zapowiada Sylwester Cacek, prezes zarządu, sprzedaż w trzecim kwartale powinna utrzymać tempo wzrostu z I półrocza, gdy przychody gastronomiczne wzrosły o 8,1 proc.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy