artykuły elektrotechniczne fotowoltaika fuzje i przejęcia Grodno Grodno SA Handel INWESTOR kable oświetlenie przemysłowe wyniki finansowe

Po ogłoszeniu dobrych wyników Grodno zapowiada kontynuowanie przejęć, rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie asortymentu

Po ogłoszeniu dobrych wyników Grodno zapowiada kontynuowanie przejęć, rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie asortymentu
Przychody spółki Grodno, dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, w III kwartale bieżącego roku obrotowego wzrosły o 17 proc., wynik operacyjny o 36 proc., a netto – 44 proc. W związku z tym prezes firmy zapowiada kontynuację strategii przejęć oraz powiększanie sieci punktów handlowych. Spółka rozwijać będzie sprzedaż fotowoltaiki, urządzeń z segmentu klimatyzacji i wentylacji (HVAC), specjalistycznych kabli oraz oświetlenia, szczególnie

Data publikacji: 2015-03-27, 10:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Po ogłoszeniu dobrych wyników Grodno zapowiada kontynuowanie przejęć, rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie asortymentu
Kategoria: INWESTOR, , Grodno, Grodno SA, handel, artykuły elektrotechniczne, fuzje i przejęcia, wyniki finansowe, fotowoltaika, kable, oświetlenie przemysłowe

Przychody spółki Grodno, dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, w III kwartale bieżącego roku obrotowego wzrosły o 17 proc., wynik operacyjny o 36 proc., a netto – 44 proc. W związku z tym prezes firmy zapowiada kontynuację strategii przejęć oraz powiększanie sieci punktów handlowych. Spółka rozwijać będzie sprzedaż fotowoltaiki, urządzeń z segmentu klimatyzacji i wentylacji (HVAC), specjalistycznych kabli oraz oświetlenia, szczególnie przemysłowego.

Po ogłoszeniu dobrych wyników Grodno zapowiada kontynuowanie przejęć, rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie asortymentu

Przychody spółki Grodno, dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, w III kwartale bieżącego roku obrotowego wzrosły o 17 proc., wynik operacyjny o 36 proc., a netto – 44 proc. W związku z tym prezes firmy zapowiada kontynuację strategii przejęć oraz powiększanie sieci punktów handlowych. Spółka rozwijać będzie sprzedaż fotowoltaiki, urządzeń z segmentu klimatyzacji i wentylacji (HVAC), specjalistycznych kabli oraz oświetlenia, szczególnie przemysłowego.

– Wyniki po III kwartale są bardzo zadowalające – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Jurczak, prezes zarządu zajmującej się sprzedażą artykułów elektrotechnicznych spółki Grodno. – Urośliśmy szybciej niż rynek: przychody wzrosły o 17 proc., wynik operacyjny o 36 proc., netto – o 44 proc. To pokazuje słuszność założonej strategii.

Sama sprzedaż, jak informuje prezes Andrzej Jurczak, odpowiada za około 55 proc. przychodów spółki. Reszta generowana jest przez dystrybucję, ale z wartością dodaną w postaci usług, projektów, audytów oraz występowanie w roli generalnego wykonawcy.

– Z optymizmem patrzymy teraz na ten rok finansowy – przekonuje prezes Jurczak. – Podtrzymujemy realizację naszej prognozy finansowej. Obecnie jest bardzo dobry klimat w szeroko rozumianej branży budowlanej, chociażby ostatnia obniżka stóp procentowych daje podstawy do rozwoju tych inwestycji, są rozpisywane fundusze europejskie. Wierzę w to, że przed branżą jest dobry okres i do 2020 roku na pewno będziemy mieli co robić.

A to już wiesz?  M. Dybuła (BGŻ BNP Paribas): Osłabienie gospodarki niemieckiej jest chwilowe. Powrót na ścieżkę szybszego wzrostu byłyby dobry dla polskiej gospodarki

Strategia rozwoju Grodna obejmuje m.in. rozwój sieci dystrybucji zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i przejęcia. Pod koniec lutego br. spółka podpisała umowę kupna większości przedsiębiorstwa Elektromag za 4,3 mln zł. Celem transakcji, jak podano w komunikacie, było wzmocnienie pozycji przedsiębiorstwa w segmencie przemysłowym.

– Strategia rozwoju Grodna nie wyklucza rozwoju sieci przez przejęcia nowych punktów  – zapewnia prezes Jurczak. – Rynek stwarza różne okazje, bo następuje zmiana pokoleniowa i mentalna. Firmy, które mają pomysł, know-how i wiedzę oraz doświadczenie, będą się rozwijać i mają przed sobą przyszłość.

Drugą z dróg rozwoju sieci, jak przekonuje Andrzej Jurczak, jest szukanie nowych lokalizacji i ich budowa.

– W tym roku finansowym uruchomiliśmy siedem punktów poprzez rozwój organiczny, więc wraz z przejętą częścią Elektromagu mamy tych punktów już osiem z planowanych dziesięciu na dwa lata finansowe – wskazuje prezes Jurczak. – To pokazuje tylko, że rozwijamy się, mamy pomysły i wykorzystujemy możliwości, które stwarza rynek.

Pod koniec listopada ubiegłego roku Grodno wznowiło, zawieszoną w czerwcu, ofertę publiczną akcji serii C. W wyniku oferty publicznej spółka pozyskała 5,65 mln zł ze sprzedaży blisko 1,9 mln akcji. Zebrane środki miały wesprzeć rozwój sieci dystrybucji, asortymentu, nowych kanałów sprzedaży oraz optymalizację procesów zarządzania w logistyce i dystrybucji.

– Rozwijamy nowy segment, jakim jest klimawent (klimatyzacja i wentylacja – red.) – wyjaśnia Andrzej Jurczak. – Podpisaliśmy umowę na wyłączność z firmą Johnson Controls, rozwijamy dystrybucję marki York, zwiększamy także nasz udział w oświetleniu. Kolejnym obszarem rozwoju jest informatyka, w którą również inwestujemy, tak jak zapowiadaliśmy w prospekcie emisyjnym.

Grodno chce rozwijać sprzedaż, jak zapowiada prezes Jurczak, urządzeń fotowoltaicznych, zwiększać udział w przychodach dystrybucji specjalistycznych kabli, automatyki oraz oświetlenia przemysłowego.

– Prognoza dla branży na kolejny rok będzie bardzo pozytywna – zapewnia Andrzej Jurczak. – Jestem dobrze nastawiony do nowego roku finansowego.

A to już wiesz?  Esotiq & Henderson zadowolony z wyników sprzedaży w trzech pierwszych sklepach za wschodnią granicą. Do końca roku rozbuduje sieć

Grodno jest notowane na rynku NewConnect od 2011 roku.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Po ogłoszeniu dobrych wyników Grodno zapowiada kontynuowanie przejęć, rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie asortymentu INWESTOR, Grodno, Grodno SA, handel, artykuły elektrotechniczne, fuzje i przejęcia, wyniki finansowe, fotowoltaika, kable, oświetlenie przemysłowe- Przychody spółki Grodno, dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, w III kwartale bieżącego roku obrotowego wzrosły o 17 proc., wynik operacyjny o 36 proc., a netto – 44 proc. W związku z tym prezes firmy zapowiada kontynuację strategii przejęć oraz powiększanie sieci punktów handlowych. Spółka rozwijać będzie sprzedaż fotowoltaiki, urządzeń z segmentu klimatyzacji i wentylacji (HVAC), specjalistycznych kabli oraz oświetlenia, szczególnie przemysłowego.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy