branża odzieżowa Coccodrillo Gino Rossi handel detaliczny handel detaliczny w Polsce INWESTOR odzież popyt wewnętrzny

DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku

DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku
Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku. Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki

Data publikacji: 2015-01-21, 10:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku
Kategoria: INWESTOR, , Coccodrillo, handel detaliczny, handel detaliczny w Polsce, popyt wewnętrzny, Gino Rossi, odzież, branża odzieżowa

Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku. Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo.

DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku

Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo.

– Jeśli chodzi o aktualne rekomendacje z branży odzieżowo-obuwniczej, to LPP i CCC mam na „sprzedaj”, pozostałe spółki zostały w tym rajdzie zrealizowane, mam tu na myśli Monnari i Bytom – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Marcin Stebakow, dyrektor Departamentu Analiz DM Banku Polskiej Spółdzielczości (BPS). – Ciekawie prezentuje się Solar, który ostatnio mocno rośnie, ale tutaj poziom zysku rok do roku jest diametralnie różny. Spółka ma problemy z corporate governance (ładem korporacyjnym, czyli zasadami i normami odnoszącymi się do zarządzania organizacją oraz relacjami między akcjonariuszami – red.). Ewentualne uporządkowanie struktury związanej z włączeniem spółki zależnej Grutex może spowodować pewne problemy ze zrozumieniem tego, jak ta spółka działa.

A to już wiesz?  R. Sadoch (Plus Bank): Kurs franka powinien spaść. Jego obniżenie leży w interesie szwajcarskiej gospodarki

Ogólnie, jak twierdzi dyrektor DM Banku BPS, w branży odzieżowo-obuwniczej jest teraz wiele czynników, które negatywnie wpływają na rentowność. Inwestorzy będą więc oceniać poziom przychodów i kosztów.

– Z racji wysokiej bazy dalej polecałbym spółki Gino Rossi oraz Bytom, które szyją m.in. w Polsce – wskazuje Marcin Stebakow. – Monnari wciąż jest bardzo ciekawą inwestycją. Cena Wojasa w dalszym ciągu nie dochodzi do mojego poziomu docelowego, czyli 12 zł. Prima Moda ma swoje problemy: jej akcji raczej bym nie rekomendował ze względu na to, że na poziomie zysku netto, po odliczeniu kosztów, firma nie generuje dodatniego wyniku, dlatego o wartości dla akcjonariuszy też nie może być na chwilę obecną mowy.

Ciekawie natomiast zapowiada się zdaniem analityka mająca sieć sklepów z odzieżą dla najmłodszych spółka CDRL, która zadebiutowała pod koniec października ub.r. Obecnie firma ma w Polsce (pod marką Coccodrillo) 200 salonów, a za granicą – 145 (między innymi w Austrii, Czechach, na Węgrzech, Słowacji, w Rumunii, krajach bałtyckich, a także Arabii Saudyjskiej, Mongolii oraz Libii). W ofercie publicznej jej walory sprzedawane były po 14,90 zł (w transzy dla inwestorów indywidualnych). Redukcja zapisów wyniosła prawie 82 proc., ale w pierwszym dniu notowań jedna akcja wyceniana była zaledwie o 2,68 proc. drożej. W połowie listopada ub.r. jednak ich cena osiągnęła dotychczasowe maksimum w wysokości około 20 zł (obecnie 18 zł).

– Oferta Smyka jest, rzecz jasna, bardziej rozproszona ze względu na zabawki, Coccodrillo koncentruje się tylko na ubrankach – precyzuje Marcin Stebakow. – Ale to nowa spółka, która może stanowić ciekawy dodatek do portfela inwestora koncentrującego się na rynku detalicznym, pomijając inne wartości związane z dolarem czy popytem konsumenckim. Ten ostatni – według mnie – powinien się zresztą poprawiać głównie ze względu na lepsze perspektywy makroekonomiczne Polski. Konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, dlatego spółki detaliczne, jak sądzę, mogą być beneficjentami wzrostu spożycia indywidualnego.

A to już wiesz?  Rośnie popyt na technologię mikronadajników. Polskie firmy zainteresowane są przede wszystkim aspektem reklamowym

Średnie wynagrodzenie w przedsiębiorstwach wzrosło w grudniu ubiegłego roku o 3,7 proc., podczas gdy oczekiwano wzrostu o 3 proc. Z kolei wskaźnik poziomu cen pozostawał szósty miesiąc z rzędu poniżej poziomu sprzed roku, a co więcej, spadek cen pogłębił się do 1 proc. To zwiększa siłę nabywczą konsumentów.

Spektrum spółek odzieżowo-obuwniczych, w które może angażować się inwestor, mogłoby być jednak szersze. Niestety, większość dużych przedsiębiorstw z branży odzieżowo-obuwniczej, jak zauważa Stebakow, woli się trzymać z dala od giełdowych notowań.

– Kiedyś próbowały się sprzedać Wittchen oraz Kazar, być może, z racji koniunktury, spółki te wznowią procedurę w Komisji Nadzoru Finansowego związaną z prospektem emisyjnym i zechcą zadebiutować – przypuszcza Stebakow. – Pytanie tylko, jak to może być postrzegane. Obecnie wiadomo, że w sektorze detalicznym, szczególnie w branży spożywczej, trwa konsolidacja, czyli wykupywanie przez inwestorów finansowych albo branżowych podmiotów.

Ale analitycy, jak zapewnia Marcin Stebakow, nie mają informacji o konkretnych, nadchodzących ofertach publicznych i debiutach firm z tego sektora.

– Wiadomo jednak, że to może być ukrywane aż do samego momentu podpisania czy zweryfikowania prospektu emisyjnego – zastrzega Stebakow. – Na pewno jest miejsce na takie spółki. Obecnie to ciekawy segment biznesu, szczególnie w kontekście informacji o popycie wewnętrznym. Sądzę więc, że część firm może wrócić do procedury prospektowej i jednak zadebiutować.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku INWESTOR, Coccodrillo, handel detaliczny, handel detaliczny w Polsce, popyt wewnętrzny, Gino Rossi, odzież, branża odzieżowa- Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku. Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy