INWESTOR Litex Promo Lubawa Marcin Kubica Miranda nowa strategia Lubawy na lata 2017- 2020 przemysł obronny segment materiałów reklamowych segment sprzętu specjalistycznego segment tkanin

Nowa strategia Lubawy ma zwiększyć obecność firmy na rynku. Prezes zapowiada też stworzenie wiodących linii produktowych

Nowa strategia Lubawy ma zwiększyć obecność firmy na rynku. Prezes zapowiada też stworzenie wiodących linii produktowych
Lubawa pracuje nad nową strategią na lata 2017–2020. Ma ona przygotować nową formułę działania firmy i zwiększyć jej konkurencyjność. Jak zapowiada Marcin Kubica, prezes spółki, planowane zmiany zwiększą obecności firmy na rynku, poprawią zyskowność i umożliwią stworzenie wiodących linii produktowych w poszczególnych segmentach. Nowa strategia ma zostać wdrożona w I kw. 2017

Data publikacji: 2016-06-16, 06:40
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nowa strategia Lubawy ma zwiększyć obecność firmy na rynku. Prezes zapowiada też stworzenie wiodących linii produktowych
Kategoria: INWESTOR, , Lubawa, nowa strategia Lubawy na lata 2017- 2020, segment materiałów reklamowych, przemysł obronny, segment sprzętu specjalistycznego, segment tkanin, Miranda, Litex Promo, Marcin Kubica

Lubawa pracuje nad nową strategią na lata 2017–2020. Ma ona przygotować nową formułę działania firmy i zwiększyć jej konkurencyjność. Jak zapowiada Marcin Kubica, prezes spółki, planowane zmiany zwiększą obecności firmy na rynku, poprawią zyskowność i umożliwią stworzenie wiodących linii produktowych w poszczególnych segmentach. Nowa strategia ma zostać wdrożona w I kw. 2017 roku.

Nowa strategia Lubawy ma zwiększyć obecność firmy na rynku. Prezes zapowiada też stworzenie wiodących linii produktowych

Lubawa pracuje nad nową strategią na lata 2017–2020. Ma ona przygotować nową formułę działania firmy i zwiększyć jej konkurencyjność. Jak zapowiada Marcin Kubica, prezes spółki, planowane zmiany zwiększą obecności firmy na rynku, poprawią zyskowność i umożliwią stworzenie wiodących linii produktowych w poszczególnych segmentach. Nowa strategia ma zostać wdrożona w I kw. 2017 roku.

– Trwają już prace nad pierwszym bilansem otwarcia przygotowującym nas do opracowania nowej strategii na lata 2017–2020. Obejmie ona wszystkie dziedziny działalności grupy i będzie dotyczyć całej grupy. Wychodzimy z fazy identyfikacji poszczególnych spółek jako autonomicznych podmiotów prowadzących działalność, a przenosimy się do sfery poszczególnych segmentów, w których grupa prowadzi działalność – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marcin Kubica, prezes zarządu Lubawy.

Lubawa działa w trzech podstawowych segmentach: specjalistycznym (przede wszystkim Lubawa), reklamowym (Litex Promo), oraz tkanin (Lubawa i Miranda). Na koniec I kw. 2016 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł z 2,5 mln zł w 2015 roku do 4,2 mln zł, zysk operacyjny z 3 mln zł do 5,6 mln zł, a przychody do 69,4 mln zł z 68,2 mln zł. Wzrosła również rentowność sprzedaży netto (o 2,3 pkt. proc., do 5,9 proc.). Choć spółka notuje stałe wzrosty, Kubica zapowiada stworzenie nowego modelu funkcjonowania.

A to już wiesz?  MM Prime TFI: Rozstrzygnięcie wyborów, także na korzyść PiS-u, może przynieść wzrosty na giełdzie. Najbardziej zyskać mogą spółki energetyczne, banki, spółki handlowe i producenci gier

– Chcemy przeprowadzić bardzo precyzyjny audyt zarówno naszych słabych, jak i mocnych stron. Planujemy dokonać analizy rynków, na których działamy, naszych mocnych stron i szans, a zarazem ocenić naszą konkurencję na rynkach światowych. W konsekwencji chcemy przygotować zupełnie nową formułę działania grupy, zarówno w ujęciu handlowym, operacyjnym, jak i wyznaczyć sobie jasne cele finansowe na lata 2017–2020 – zapowiada prezes grupy.

Kubica deklaruje zmiany w funkcjonowaniu Lubawy, które mają uporządkować działalność grupy. Nowa strategia ma zostać wdrożona na początku 2017 roku i wedle założeń ma torować drogę do stabilnego rozwoju, a tym samym przełoży się na wzrosty wyników finansowych w przyszłości.

– Mam nadzieję, że strategia da nam solidne fundamenty i dzięki niej bardzo ciekawa struktura Grupy Lubawa, działające w różnych obszarach, stanie się dla inwestorów i akcjonariuszy strukturą przewidywalną. Decydując się na inwestowanie w akcje Lubawy, dobrze jest mieć świadomość, co akcjonariusza czeka w kilkuletniej perspektywie – wskazuje Kubica.

Jak przekonuje prezes, zmiany mają wpłynąć na bardziej intensywną obecność firmy na rynku, a obecnie prowadzona działalność przyniesie większe zyski. Kubica zapowiada dogłębną analizę działalności grupy i stworzenie wiodącej linii produktowej w każdym zakresie działalności Lubawy.

W I kw. tego roku za największą część skonsolidowanych przychodów odpowiadał segment materiałów reklamowych (5,7 mln zł, co oznacza 50 proc. wzrost).

– Na wynik tego segmentu wpływała wyższa sprzedaż. Ponadto nastąpił znaczący spadek kosztów związanych z realizacją produkcji, głównie kosztów związanych z nabywaniem materiałów, przede wszystkim profili aluminiowych. Odnotowaliśmy znacznie lepsze ceny tych surowców, ustabilizowane na cały ten rok. Można się więc spodziewać, że w ciągu całego roku ten segment będzie działał w analogicznej formule – mówi prezes Lubawy.

Segment sprzętu specjalistycznego zanotował 28 proc. wzrost przychodów i 0,2 mln zł wyniku na sprzedaży. Gorzej wyglądała sytuacja sprzedaży w segmencie tkanin, za który odpowiada spółka Miranda. Osiągnięto zbliżony poziom do I kw. 2015 roku, a sprzedaż poza grupę ukształtowała się na ujemnym poziomie 0,9 mln zł. To wynik wysokich kosztów produkcji, konsekwencji pożaru w zakładzie produkcyjnym pod koniec 2014 roku.

A to już wiesz?  2C Partners remontuje 1,3 tys. mkw. powierzchni w starych kamienicach. Liczy na sfinalizowanie sprzedaży części z nich w IV kw. i poprawę wyników

– Wynik jest niby gorszy, ale w naszej ocenie lepszy od przewidywanego. Gdyby z I kw. 2015 roku usunąć transakcje związane z realizacją systemów kamuflażu wielozakresowego dla polskiego wojska, które notują wyższą rentowność od standardowej, to ten segment w tym roku wypada lepiej. To cieszy, bo Miranda, dotknięta w IV kw. 2014 roku pożarem, tak naprawdę staje na nogi, a proces sanacji przynosi już pierwsze efekty – tłumaczy Marcin Kubica.

Grupa Lubawa jest koncernem produkcyjno-usługowym obejmującym kilka spółek, wśród których dominującą spółką jest notowana na GPW Lubawa SA. Głównym filarem działalności firmy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin dla klientów publicznych i biznesowych. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład grupy produkują m.in. specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Nowa strategia Lubawy ma zwiększyć obecność firmy na rynku. Prezes zapowiada też stworzenie wiodących linii produktowych INWESTOR, Lubawa, nowa strategia Lubawy na lata 2017- 2020, segment materiałów reklamowych, przemysł obronny, segment sprzętu specjalistycznego, segment tkanin, Miranda, Litex Promo, Marcin Kubica- Lubawa pracuje nad nową strategią na lata 2017–2020. Ma ona przygotować nową formułę działania firmy i zwiększyć jej konkurencyjność. Jak zapowiada Marcin Kubica, prezes spółki, planowane zmiany zwiększą obecności firmy na rynku, poprawią zyskowność i umożliwią stworzenie wiodących linii produktowych w poszczególnych segmentach. Nowa strategia ma zostać wdrożona w I kw. 2017 roku.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy