Data publikacji: 2015-06-12, 09:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Remontowa Holding liczy na kontrakty z Ministerstwem Obrony Narodowej na budowę kolejnych okrętów, w tym podwodnych
Kategoria: INWESTOR, , Remontowa Holding, MON, okręt, statek, wojsko, marynarka wojenna, stoczniaRemontowa Holding SA, która zarządza 25 spółkami z branży okrętowej i offshore, w tym dwiema stoczniami, liczy na realizację dalszych kontraktów na budowę okrętów i innych jednostek pływających dla Ministerstwa Obrony Narodowej. Pierwszy okręt dla wojska zostanie oddany przez holding w przyszłym roku.
Remontowa Holding liczy na kontrakty z Ministerstwem Obrony Narodowej na budowę kolejnych okrętów, w tym podwodnych
Remontowa Holding SA, która zarządza 25 spółkami z branży okrętowej i offshore, w tym dwiema stoczniami, liczy na realizację dalszych kontraktów na budowę okrętów i innych jednostek pływających dla Ministerstwa Obrony Narodowej. Pierwszy okręt dla wojska zostanie oddany przez holding w przyszłym roku.
– Budujemy w jednej z naszych stoczni – Remontowej Shipbuilding – okręt Kormoran II i jest to pierwszy okręt, który polska marynarka wojenna otrzyma od blisko trzydziestu lat. Nie ukrywam, że jesteśmy zainteresowani budową następnych, jeżeli tylko będzie taka wola ze strony Ministerstwa Obrony Narodowej – mówi podczas odbywającego się w siedzibie kancelarii K&L Gates posiedzenia Rady Związku Pracodawców Forum Okrętowego agencji informacyjnej Newseria Inwestor Arkadiusz Aszyk, dyrektor zarządzający Remontowa Holding.
Zgodnie z programem modernizacji marynarki wojennej do 2026 roku armia będzie przeznaczać ponad miliard złotych rocznie między innymi na nowe okręty czy systemy rozpoznawcze i dowodzenia. Zgodnie z podpisaną umową, jeśli pierwszy z Kormoranów II spełni oczekiwania wojska, to konsorcjum w którym Remontowa Holding jest liderem, zbuduje do 2022 roku dwie kolejne jednostki tego typu. W ubiegłym roku szacowano koszt ich budowy na nieco 1,5 mld zł. Wojsko chciałoby kupić także trzy okręty podwodne, których koszt nabycia szacowano na około 9 mld zł.
Według Arkadiusza Aszyka trwają obecnie rozmowy z ministerstwem i holding, ma on nadzieję, że przynajmniej część z tych zleceń będzie mogła być przez nich zrealizowana.
– W tej chwili rozmawiamy o trzech jednostkach typu Miecznik, trzech jednostkach typu Czapla, mniejszych holownikach, więc to jest rząd wielkości około 10 jednostek w najbliższych latach – mówi dyrektor.
Remontowa Holding systematycznie prowadzi inwestycje, głównie pod konkretne projekty. W maju oddała nową linię do montażu statków.
– Oddaliśmy nową linię do montażu statków z największą suwnicą w Gdańsku – 300-tonową. Wszystkie nasze inwestycje realizujemy pod konkretny projekt – podkreśla Aszyk.
Holding współpracuje z wieloma instytucjami badawczo-rozwojowymi, między innymi z Politechniką Gdańską, Centrum Techniki Okrętowej, Centrum Techniki Morskiej, a także z Politechniką Wrocławską. Z tą ostatnią uczelnią firma stworzyła cały system zasilania gazem LNG statków.
– My te statki projektujemy od zera. Jesteśmy liderem pod względem napędów typu LNG i to jest naprawdę dla nas bardzo istotna część naszej działalności – mówi dyrektor zarządzający Remontowa Holding.
Remontowa Holding to największa stoczniowa grupa kapitałowa w Polsce, lider branży przemysłowej w regionie i jeden z największych pracodawców na Pomorzu. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz szerokim wachlarzem spółek z sektora okrętowego i offshore. Są to Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego, Remontowa Shipbuilding czy Remontowa Marine Design & Consulting, jedno z największych okrętowych biur projektowych w Europie. W grupie kapitałowej Remontowa Holding pracuje ponad 8 tys. osób.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: