Nexteer Automotive zakończył proces zmiany

W kwietniu 2010 roku firma Nexteer Automotive – dawniej Delphi – zakończyła trwający od października 2009 proces zmiany marki. Tym samym stała się pierwszym niezależnym koncernem w branży, który produkuje elektryczne układy kierownicze EPS (Electric Power Steering) dla wszystkich segmentów samochodów osobowych. Od kwietnia br. firmą w Europie kieruje Laurent Bresson. Polskie fabryki Nexteer Automotive, znajdujące się w Gliwicach oraz Tychach, należą do jednych z największych zakładów koncernu pod względem wielkości produkcji i zatrudnienia.

– Cieszy nas, że to właśnie zakłady w Gliwicach i Tychach, w których powstała ponad połowa wszystkich wyprodukowanych przez Nexteer układów EPS, przyczyniły się do osiągnięcia tak wysokiej pozycji rynkowej koncernu. Zakończenie procesu zmiany marki, które nastąpiło w kwietniu br., nie wpłynie jednak znacząco na sytuację polskich fabryk. Wciąż kontynuować będziemy rozpoczęte projekty i starać się o pozyskanie nowych klientów biznesowych, by utrzymać stabilną kondycję finansową zakładów również w najbliższych latach – mówi Gonzalo Herrera, dyrektor fabryki Nexteer Automotive w Tychach.

Stanowisko dyrektora zarządzającego Nexteer Automotive w Europie objął Laurent Bresson. Równocześnie będzie on pełnił funkcję dyrektora sprzedaży globalnej i marketingu koncernu. Na stanowiskach dyrektorów fabryk w Gliwicach i Tychach, jednych z największych zakładów koncernu pod względem zatrudnienia i produkcji, pozostają odpowiednio: Wojciech Brzegowy oraz Gonzalo Herrera.

– Nexteer Automotive jest obecnie jedynym dostawcą nowoczesnych układów kierowniczych EPS stosowanych we wszystkich segmentach samochodów osobowych, poczynając od segmentu A, który obejmuje małe auta miejskie, kończąc na luksusowych limuzynach i SUV-ach. Za naszym sukcesem przemawiają także statystyki, według których od 1999 roku wprowadziliśmy na drogi ponad 12 milionów układów EPS, co pozwoliło kierowcom na zaoszczędzenie ponad trzech miliardów litrów paliwa – mówi Laurent Bresson.

– Każdego roku inwestujemy co najmniej osiem procent naszych przychodów w rozwój centrów R&D, w których powstają rozwiązania pozwalające naszym klientom na zmniejszenie zużycia paliwa, zwiększenie dynamiki ich samochodów, a także tworzenie najbardziej zaawansowanych technologii wykorzystywanych przy produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych. Na przestrzeni trzech ostatnich lat, zdobyliśmy kontrakty o wartości ponad dwoch miliardów dolarów, jednocześnie mamy przed sobą bardzo obiecujące przetargi biznesowe – dodaje Laurent Bresson, dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie.

W latach 2007 – 2010 firma Nexteer Automotive podpisała kontrakty warte niemal półtora miliarda Euro, a w Polskich fabrykach w Gliwicach i Tychach zainwestowała ponad 40 milionów Euro. Inwestycje w polskich zakładach dotyczyły wprowadzenia zaawansowanych systemów kontroli jakości.

Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się obecnie takie koncerny, jak General Motors, Ford, Chrysler, Fiat, Toyota, PSA Peugeot Citroen oraz producenci w Indiach, Chinach oraz Południowej Afryce. Jako pierwsza firma w branży, w roku 1999 Nexteer Automotive wprowadził także do swych produktów system Permanent Assist , który poprawia właściwości jezdne i bezpieczeństwo samochodów w niego wyposażonych.

Montaż układów kierowniczych EPS w aktualnych modelach samochodów osobowych pozwala producentom na zastosowanie się do coraz bardziej rygorystycznych norm emisji CO2. Umożliwia to wprowadzenie elektrycznego układu sterowania w miejsce układu hydraulicznego (w którym konieczne jest wykorzystanie silnika), pozwalającego na zmniejszenie spalania paliwa odpowiadającego emisji pięciu do sześciu gram CO2 na kilometr. Rezultatem jest zmniejszenie emisji CO2 aż o 25 procent w stosunku do norm założonych przez producentów do 2015 roku.

W przeciwieństwie do konkurencji, zarówno systemy elektryczne, jak i oprogramowanie tworzone przez Nexteer Automotive tworzone są wyłącznie przez inżynierów koncernu, bez udziału firm zewnętrznych, w sześciu centrach badań i rozwoju (R&D) zlokalizowanych na całym świecie. W rezultacie Nexteer Automotive pozostaje jedyną firmą posiadającą w pełni zintegrowane systemy, co pozwala klientom na zmniejszenie kosztów i możliwość indywidualnego dopasowania rozwiązań do konkretnych modeli samochodów. Jedną z najważniejszych charakterystyk EPS jest także możliwość skonfigurowania go z systemami podnoszącymi komfort jazdy i właściwości jezdne, takimi jak Lane Keeping (system pozwalający na utrzymanie samochodu w linii drogi), Park Assist (system pomagający zaparkować samochód bez udziału kierowcy) oraz Pull Compensation (system pozwalający na utrzymanie właściwego kierunku w przypadku udziału czynników zewnętrznych, np. podmuchów wiatru).

http://media.imagopr.pl/pr/161105/nexteer-automotive-zakonczyl-proces-zmiany-marki-i-ma-nowego-dyrektora-zarzadzajacego-w-europie

hastagi na stronie:

#nexteer gliwice#nexteer gliwice adres#nexter automotive gliwice#nexteer gliwice opinie#nexteer gliwice forum#pzu nexteer#czy w nexteer tychy macie system 4 brygadowy 2015#dyrektor nexteer gliwice

Authors
Top